2016-05-14

Caddo Lake

Hence this was my 3rd business trip in Dallas, I wanted to explore something else than downtime skyscrapers, so I choose to visit a swamp. You know those trees with long 'snot like' structures used in almost every horror movies?
In fact it is moss, like spanish moss growing on big trees.
Unfortunately it was flooding season, and was not able to get guide/boat rented, so was limited to my feet, and walking around.
//
Toto je moja 3-tia služobka v Dallase, a už som chcel vidieť aj niečo iné ako mrakoplaše v centre. Voľba padla na močiar. Poznáš tie 'soplavé stromy' čo sú skoro v každom horrore?
Vlastne je to mach, rastúci na veľkých stromoch.
Na moju smolu bolo zrovna po záplavách a nenašiel sa žiadny voľný sprievodca s loďou, takže len pešibusom po okolí.



Later I walked around some trails. // Pomotal som sa aj po pár chodníkoch.

I was trying to find some better spots and found place called 'Uncertain', you can't skip it once you spot the name. After night this would be nice backdrop to any horror movie. // Skúšal som nájsť lepšie miesto na fotenie a narazil som na 'Uncertain' (Neurčito/Neznámo), no nechoď sa pozrieť. V noci by to bola výborna kulisa na krvák.

Kúpali sa chlapci z Rajca,
voda im siahal až po kolená.
// (free translation of Slovak folk song)
Boys were washing next to the walls,
Water was almost reach their knees.


You can find Slovak footprints everywhere.
//
Stopy Slovače sú všade.